• Что бы вступить в ряды "Принятый кодер" Вам нужно:
    Написать 10 полезных сообщений или тем и Получить 10 симпатий.
    Для того кто не хочет терять время,может пожертвовать средства для поддержки сервеса, и вступить в ряды VIP на месяц, дополнительная информация в лс.

  • Пользаватели которые будут спамить, уходят в бан без предупреждения. Спам сообщения определяется администрацией и модератором.

  • Гость, Что бы Вы хотели увидеть на нашем Форуме? Изложить свои идеи и пожелания по улучшению форума Вы можете поделиться с нами здесь. ----> Перейдите сюда
  • Все пользователи не прошедшие проверку электронной почты будут заблокированы. Все вопросы с разблокировкой обращайтесь по адресу электронной почте : info@guardianelinks.com . Не пришло сообщение о проверке или о сбросе также сообщите нам.

#programming #compilers #programminglanguages #javascript #typescript #innovation #softwareengineering

Lomanu4 Оффлайн

Lomanu4

Команда форума
Администратор
Регистрация
1 Мар 2015
Сообщения
1,481
Баллы
155
What if compilers compiled backward? — A new take on code execution


Have you ever thought about how compilers and interpreters process your code? Almost all of them read from top to bottom — first defining variables, then executing statements, and finally producing output.

But what if we flipped this process?

What if the compiler started from the output and worked its way backward, only compiling what’s truly needed?

I call this idea Reverse-Driven Compilation, and I believe it could make programs leaner, faster, and more efficient — by automatically ignoring unused code and side effects that don’t affect the final result.

The Problem With Current Compilation


Most languages compile and execute code sequentially — top to bottom. That means:

  • Even if some variables or functions are never used in the final output, they often still get processed.
  • Dead code (unused variables, functions) wastes memory and CPU.
  • Developers rely on linters or manual cleanup to remove unused code.
  • Side effects and dependencies can be tricky to manage or optimize.
The Idea: Compile From Output to Input


Instead of starting at the beginning, imagine the compiler starts at the output — the return statement or the final variable.

Then it traces backward to find only the variables, functions, and code that directly affect that output.

Anything unrelated? The compiler simply ignores it — saving memory and processing power.

Here’s a simple example:


function logUserData() {
const payload = gatherInfo();
db.send(payload);
}

let d = logUserData(); // Has side effect, so included
let b = 2;
let c = 3;
let a = b + c;
return a; // Output depends only on b and c, so unused variables like d can be ignored unless side effects matter
Why This Matters

  • Memory Efficiency: No need to allocate space for unused variables.
  • Performance: Skip executing irrelevant code.
  • Cleaner Codebase: Encourages writing output-oriented code.
  • New Paradigms: Could benefit embedded systems, IoT, and functional programming where efficiency matters.
Challenges to Consider

  • Handling side effects will require clear rules or annotations.
  • Debugging tools would need to adapt to a backward compilation model.
  • Programmers may need to adjust to thinking about code flow differently.
What’s Next?


I’m exploring this concept and would love to hear your thoughts or feedback.

  • Could this model reshape how we write or compile code?
  • What languages or domains do you think would benefit most?
  • Interested in collaborating on prototypes or experiments?

If you find this idea intriguing, please share, comment!

Let’s rethink how we build software — from the output back to the source.


Пожалуйста Авторизируйтесь или Зарегистрируйтесь для просмотра скрытого текста.

 
Вверх Снизу