• Что бы вступить в ряды "Принятый кодер" Вам нужно:
    Написать 10 полезных сообщений или тем и Получить 10 симпатий.
    Для того кто не хочет терять время,может пожертвовать средства для поддержки сервеса, и вступить в ряды VIP на месяц, дополнительная информация в лс.

  • Пользаватели которые будут спамить, уходят в бан без предупреждения. Спам сообщения определяется администрацией и модератором.

  • Гость, Что бы Вы хотели увидеть на нашем Форуме? Изложить свои идеи и пожелания по улучшению форума Вы можете поделиться с нами здесь. ----> Перейдите сюда
  • Все пользователи не прошедшие проверку электронной почты будут заблокированы. Все вопросы с разблокировкой обращайтесь по адресу электронной почте : info@guardianelinks.com . Не пришло сообщение о проверке или о сбросе также сообщите нам.

Plug, Play, and Think: The LivinGrimoire Personality Structure Explained

Sascha Оффлайн

Sascha

Заместитель Администратора
Команда форума
Администратор
Регистрация
9 Май 2015
Сообщения
1,483
Баллы
155
🧠 Introducing the LivinGrimoire Personality File Structure


LivinGrimoire is a software design pattern that absorbs skills with just one line of code needed to add a skill.

🧩 Personality Directory Structure


The personality directory structure is plug and play minimalist Livingrimoire directory

structure that does not require dynamic dispatch support for programming languages like Swift.

Paste in the livingrimoire packet directory, a DLC directory, and the main file.

To add skills:

Add the skill files into the DLC directory, and edit the personality

file, in which you add each skill with 1 line of code.


Пожалуйста Авторизируйтесь или Зарегистрируйтесь для просмотра скрытого текста.



While in the Structure Supreme, skills can be added by only copy-pasting files into the DLC directory,

the personality structure also requires editing the personality file.

A merit to this is a clear view of all the skills inside a centralized location,

as well as the ability to package a complete set of skills in one go.

🔄 Comparison: Personality vs. Structure Supreme

FeatureStructure PersonalityStructure Supreme
Skill AdditionManual (edit personality)Automatic (drop-in DLC files)
Centralized Skill Overview✅ Yes❌ No
Packaging Skills✅ Easy⚠ Manual grouping
Language Compatibility✅ Works in Swift❌ Requires dynamic dispatch
Runtime Skill Loading❌ Not supported✅ Hot-plugging via DLC
🧪 See Example Project (Swift)


🔗

Пожалуйста Авторизируйтесь или Зарегистрируйтесь для просмотра скрытого текста.



🧠 Main Example (Swift)


import Foundation

let brain = Brain()
loadPersonality(brain)

let brainQueue = DispatchQueue(label: "com.livingrimoire.queue")
let tickInterval: TimeInterval = 2

func brainLoop() {
while true {
let message = readLine() ?? ""
brain.think(message)

if message.lowercased() == "exit" {
print("Exiting...")
exit(0)
}
}
}

func tickLoop() {
var nextTick = Date().timeIntervalSince1970
while true {
let now = Date().timeIntervalSince1970
if now >= nextTick {
brainQueue.async {
brain.think()
}
nextTick += tickInterval
}
Thread.sleep(forTimeInterval: 0.01)
}
}

DispatchQueue.global().async { tickLoop() }
brainLoop()



🧬 Example Personality File (Swift)


import Foundation

func loadPersonality(_ brain: Brain) {
brain.addSkill(DiHelloWorld()) // hello world skill
brain.addSkill(DiTime()) // time utility skill
brain.addSkill(DiSysOut()) // output to console skill
// brain.chained(DiHelloWorld()).chained(DiTime()).chained(DiSysOut()) // alternative method to add the skills in 1 LOC
}




Would you like to know more?

🔗

Пожалуйста Авторизируйтесь или Зарегистрируйтесь для просмотра скрытого текста.





Источник:

Пожалуйста Авторизируйтесь или Зарегистрируйтесь для просмотра скрытого текста.

 
Вверх Снизу