• Что бы вступить в ряды "Принятый кодер" Вам нужно:
    Написать 10 полезных сообщений или тем и Получить 10 симпатий.
    Для того кто не хочет терять время,может пожертвовать средства для поддержки сервеса, и вступить в ряды VIP на месяц, дополнительная информация в лс.

  • Пользаватели которые будут спамить, уходят в бан без предупреждения. Спам сообщения определяется администрацией и модератором.

  • Гость, Что бы Вы хотели увидеть на нашем Форуме? Изложить свои идеи и пожелания по улучшению форума Вы можете поделиться с нами здесь. ----> Перейдите сюда
  • Все пользователи не прошедшие проверку электронной почты будут заблокированы. Все вопросы с разблокировкой обращайтесь по адресу электронной почте : info@guardianelinks.com . Не пришло сообщение о проверке или о сбросе также сообщите нам.

Why I Built a New C++ Build System

Lomanu4 Оффлайн

Lomanu4

Команда форума
Администратор
Регистрация
1 Мар 2015
Сообщения
1,481
Баллы
155
? The Pain of Existing Build Systems
If you’ve ever worked with C++, you’ve likely dealt with CMake, Conan, vcpkg, or other complex build tools.

While powerful, these systems often feel like they were made for large enterprise teams — not for indie developers, hobbyists, or anyone who just wants to get started quickly.

You write 100 lines of CMake just to compile a Hello World with one dependency. You debug cryptic Conan recipes. You spend more time configuring than coding.

I’ve been there. I was tired of it. So I built something radically simpler.

? Meet Zyn
Zyn is a build system for C/C++ that follows one simple idea:

You should be able to build your project and use any GitHub library with a single command — no setup hell

⚡ Example: Add GoogleTest
With Zyn, this is how you add a dependency:

[dependency]

Пожалуйста Авторизируйтесь или Зарегистрируйтесь для просмотра скрытого текста.


Zyn will:

  • Clone the repo
  • Build it
  • Link it to your project No CMakeLists.txt, no conanfile.py, no package.json-style complexity.

? Why Does This Matter?
Because the barrier to entry in C++ is too high. New developers shouldn’t have to master the intricacies of multiple build tools just to use a library.

Zyn lets you:

  • Start a project in seconds
  • Add dependencies by just linking to GitHub
  • Focus on code, not build logic

?️ Under the Hood Zyn uses a simple project layout:

/src

/build

/include

Future versions will support:

  • IDE project generation (CLion, VSCode, etc.)
  • CI/CD build support
  • Windows/macOS builds
  • Plugin system

? Isn’t This Reinventing the Wheel?
A little, yes. But wheels can be reinvented — especially when the old ones have square edges.

CMake, Conan, Meson, Bazel — they all have their strengths. But for 80% of real-world use cases, they’re too heavy, too verbose, and too unfriendly.

Zyn is not trying to compete with enterprise tooling. It’s trying to make C++ fun again.

? Try It, Break It, Fork It
The project is open source on GitHub:
?

Пожалуйста Авторизируйтесь или Зарегистрируйтесь для просмотра скрытого текста.



Try it. File issues. Suggest features. Or just tell me why it sucks. I’m building this for real developers, and real feedback is gold.

Let’s make C++ accessible again.


Пожалуйста Авторизируйтесь или Зарегистрируйтесь для просмотра скрытого текста.

 
Вверх Снизу