• Что бы вступить в ряды "Принятый кодер" Вам нужно:
    Написать 10 полезных сообщений или тем и Получить 10 симпатий.
    Для того кто не хочет терять время,может пожертвовать средства для поддержки сервеса, и вступить в ряды VIP на месяц, дополнительная информация в лс.

  • Пользаватели которые будут спамить, уходят в бан без предупреждения. Спам сообщения определяется администрацией и модератором.

  • Гость, Что бы Вы хотели увидеть на нашем Форуме? Изложить свои идеи и пожелания по улучшению форума Вы можете поделиться с нами здесь. ----> Перейдите сюда
  • Все пользователи не прошедшие проверку электронной почты будут заблокированы. Все вопросы с разблокировкой обращайтесь по адресу электронной почте : info@guardianelinks.com . Не пришло сообщение о проверке или о сбросе также сообщите нам.

Rethinking Estimation In Agile Development

Lomanu4 Оффлайн

Lomanu4

Команда форума
Администратор
Регистрация
1 Мар 2015
Сообщения
1,481
Баллы
155
Estimation


Perhaps we should rethink and reassess our ritual of story estimation.

Direct from the Scrum creator himself:


Пожалуйста Авторизируйтесь или Зарегистрируйтесь для просмотра скрытого текста.



The Fallacy of Estimates

  • Estimates are inherently based on guesswork.
  • Estimation leads to dysfunction and false commitments.
  • It's not that things are late 80% of the time; it's that we don't know how to do estimates 80% of the time, so our estimates are always wrong.
  • Making decisions based on erroneous estimations leads to significant process breakdown.
  • Story points have no meaning, any more than time-based estimates would have.
Velocity

  • Velocity is a ratio that compares the hypothetical time needed to complete a project without interruptions to the actual time it takes in practice.
  • Essentially, it's a decimal figure ranging from 0 to 1, similar to a percentage.
  • Our wrong estimates are tied into this.
  • We wrongly attribute decreased velocity to team inefficiency rather than acknowledging systemic barriers (e.g., bureaucratic processes and unnecessary tasks).
  • Velocity is another destructive force, often misinterpreted as a measure of efficiency or productivity.
Sprint "Spillover"

  • In Agile methodology, there's no concept of Sprint "spillover."
  • Agile embraces change, even during coding, allowing for feedback-driven adjustments.
  • Insisting on estimation often means misunderstanding Agile, resorting to what is termed as "fake Scrum."
  • True Agile doesn't require committing to a fixed set of stories within a Sprint; instead, it focuses on committing to overall goals, emphasizing adaptability over rigid planning, similar to traditional waterfall approaches.
Introducing Scrumban

  • Combines the flexibility and continuous workflow of Kanban with the structure and predictability of Scrum.
  • Get the best characteristics of each and preserve them.
  • Utilizes short iterations of 1-2 weeks while embracing continuous releases.
  • Incorporates sprint planning and review while allowing flexibility and no commitment.
  • No notion of story points or “points per sprint.”
Conclusion

  • It's time to move away from the culture of estimates and focus on delivering valuable software.
  • If we are obsessed with estimates, let's employ a difficulty scale that is difficult to translate into time.
    • For example, categorize tickets as trivial, easy, normal, hard, don't know, etc.
    • This could provide valuable information for prioritization.
  • Adopt Scrumban and get the best of both worlds.


Пожалуйста Авторизируйтесь или Зарегистрируйтесь для просмотра скрытого текста.

 
Вверх Снизу