• Что бы вступить в ряды "Принятый кодер" Вам нужно:
    Написать 10 полезных сообщений или тем и Получить 10 симпатий.
    Для того кто не хочет терять время,может пожертвовать средства для поддержки сервеса, и вступить в ряды VIP на месяц, дополнительная информация в лс.

  • Пользаватели которые будут спамить, уходят в бан без предупреждения. Спам сообщения определяется администрацией и модератором.

  • Гость, Что бы Вы хотели увидеть на нашем Форуме? Изложить свои идеи и пожелания по улучшению форума Вы можете поделиться с нами здесь. ----> Перейдите сюда
  • Все пользователи не прошедшие проверку электронной почты будут заблокированы. Все вопросы с разблокировкой обращайтесь по адресу электронной почте : info@guardianelinks.com . Не пришло сообщение о проверке или о сбросе также сообщите нам.

Implementing a Realistic 3D Air Hockey Table with Three.js and React

Lomanu4 Оффлайн

Lomanu4

Команда форума
Администратор
Регистрация
1 Мар 2015
Сообщения
1,481
Баллы
155
feel. free to commitme a any suggest



Пожалуйста Авторизируйтесь или Зарегистрируйтесь для просмотра скрытого текста.


Building a Real-Time Collaborative 3D Air Hockey Game with React, Three.js, and Yjs
description: A deep dive into the architecture, technology stack, and design trade-offs behind a browser-based multiplayer 3D Air Hockey experience.


Пожалуйста Авторизируйтесь или Зарегистрируйтесь для просмотра скрытого текста.


The Collaborative 3D Air Hockey Game is a browser-based, real-time multiplayer application that enables users to play air hockey together in a rich 3D environment. Players move their paddles with mouse input, interact with a physics-driven puck, and observe other participants’ actions with sub-100 ms latency—all without a native client :contentReference[oaicite:0]{index=0}.

This article dissects the system’s purpose, architecture, technology stack, and the inherent trade-offs encountered during development.

1. Purpose and Goals

  • Interactive Multiplayer: Allow concurrent play in a single game session, accessible from any modern browser.
  • 3D Visualization: Leverage WebGL via Three.js and React Three Fiber for immersive rendering.
  • Physics-Driven Gameplay: Simulate realistic collisions, friction, and impulse calculations for the puck.
  • Real-Time Synchronization: Use Yjs and a lightweight WebSocket server to synchronize user positions and puck state across clients :contentReference[oaicite:1]{index=1}.


Пожалуйста Авторизируйтесь или Зарегистрируйтесь для просмотра скрытого текста.

 
Вверх Снизу