• Что бы вступить в ряды "Принятый кодер" Вам нужно:
    Написать 10 полезных сообщений или тем и Получить 10 симпатий.
    Для того кто не хочет терять время,может пожертвовать средства для поддержки сервеса, и вступить в ряды VIP на месяц, дополнительная информация в лс.

  • Пользаватели которые будут спамить, уходят в бан без предупреждения. Спам сообщения определяется администрацией и модератором.

  • Гость, Что бы Вы хотели увидеть на нашем Форуме? Изложить свои идеи и пожелания по улучшению форума Вы можете поделиться с нами здесь. ----> Перейдите сюда
  • Все пользователи не прошедшие проверку электронной почты будут заблокированы. Все вопросы с разблокировкой обращайтесь по адресу электронной почте : info@guardianelinks.com . Не пришло сообщение о проверке или о сбросе также сообщите нам.

Building a Retro Neo-Brutalist UI Library with Astro

Lomanu4 Оффлайн

Lomanu4

Команда форума
Администратор
Регистрация
1 Мар 2015
Сообщения
1,481
Баллы
155
I've recently embarked on a fun project: launching a new website with a retro neo-brutalist 8-bit style using Astro. Rather than just building the site, I decided to take it a step further by creating a reusable UI component library that's maintainable for the long term.

Introducing AstroBits


Say hello to

Пожалуйста Авторизируйтесь или Зарегистрируйтесь для просмотра скрытого текста.

! It's still in its early stages, but I'm pretty excited about how it's shaping up. I've created GitHub issues for all the components I plan to add, giving me a clear roadmap for development.

BEM Methodology: A Solid Foundation


One decision I'm particularly happy with was implementing BEM (Block Element Modifier) guidelines for all the styles, enforced through linting rules. If you're not familiar with BEM, it's a naming convention that creates a clear, strict structure for your CSS classes:

  • Block: Standalone entity (like .card)
  • Element: Parts of a block (like .card__title)
  • Modifier: Variations of a block or element (like .card--featured)

Why is BEM so powerful for a library like this?

  • Modularity: Components stay self-contained with no style leakage
  • Readability: Anyone can look at a class name and understand its purpose and relationship
  • Maintainability: Makes future updates much easier as your codebase grows
  • Scalability: Perfect for component libraries that might be used across multiple projects
Project Structure


I've set up a components collection with a clear pattern: each component will have its own documentation page at components/[slug]/index.astro. This will make it easy for anyone using the library to understand how to implement each component.

Open Source and Ready for Contributions


The entire project is MIT licensed and available on GitHub. If you're interested in retro aesthetics or building component libraries with Astro, I'd love your input! What features would make this library most useful to you?

Check out the

Пожалуйста Авторизируйтесь или Зарегистрируйтесь для просмотра скрытого текста.

if you want to contribute or just poke around the code.

I'm particularly interested in feedback on:

  • Component ideas that would fit the neo-brutalist 8-bit aesthetic
  • Usability improvements for the documentation
  • Additional utility features that would make implementation easier

What kind of retro-styled components would you want to see in a library like this?


Пожалуйста Авторизируйтесь или Зарегистрируйтесь для просмотра скрытого текста.

 
Вверх Снизу